Havgapet: Båtmessen i Arenum - Bergen - Havgapet

Hoppe till innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte nytt emne
  • You cannot reply to this topic

Båtmessen i Arenum - Bergen

#1 Medlemmet er offline   Trond Mjøs 

• Kvartermester
  • Gruppe: Medlem
  • Ble med: 16-September 09
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Bergen
  • Din hjemmehavn:Bergen
  • Motortype:Tohatsu
  • Båttype::Columbie 66

Posted 20 February 2010 - 00:07

Jeg var innom båtmessen i dag. Var ikke spesielt imponert, fikk følelsen av at den var for de som hadde millioner på bok. Oss "vanlige" dødelige fant ikke ikke annet enn uoppnåelige drømmer der.
Jeg hadde håpet å finne noen påhengsmotor produsenter som hadde utstilling og skaffe meg et messetilbud. Men de glimret med sitt fravær. Det eneste jeg fant var 4 forskjellige motorer på et stativ uten noen selger. Veldig skuffende.worry

Men, når vi skulle gå fant vi en liten stand som solgte litt ymse greier for en ok pris. Sikkert ikke topp kvalitet men godt nok som starter utstyr. Så jeg fikk meg førstehjelppakke, brannteppe og en VHF av merket Nexus. Synes det var greit nok jeg, nå begynner det å bli bra med utstyr til båten :thumbup:

Trond
0

#2 Medlemmet er online   Contraband 

• Admiral
  • Ble med: 05-April 05
  • Sted:Oslo
  • Din hjemmehavn:Monaco
  • Motortype:2x Man 1050 hk
  • Båttype::Princess 65

Posted 20 February 2010 - 00:10

Det samme er det på sjøen for alle også.

Leste at mange produsenter trekker seg grunnet dårlig besøk ?
0

#3 Medlemmet er offline   Trond Mjøs 

• Kvartermester
  • Ble med: 16-September 09
  • Sted:Bergen
  • Din hjemmehavn:Bergen
  • Motortype:Tohatsu
  • Båttype::Columbie 66

Posted 20 February 2010 - 00:25

Tja, det er min første båtmesse så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Vi var der på fredags ettermiddag, sikkert ikke den travleste tiden. Men det virket jo som de største produsentene av båter var der ihvertfall. Store, dyre båter til 2 mill og mer. Det var en annen hall for mindre båter og, men det var flotte greier.

La oss si det slik: jeg kom gående med min kone og 2 barn, ingen av selgerene viste noen interesse i å promotere produktene sine. De er nok godt trent i å se hvem som har penger og vil ikke kaste bort tiden sin på hvermansen. :sarcastique: . Men for å være helt ærlig synes jeg det er greit å ikke bli plaget av selgere. Jeg ville bare kikke uansett :rolleye0012:

Trond
0

#4 Medlemmet er online   Contraband 

• Admiral
  • Ble med: 05-April 05
  • Sted:Oslo
  • Din hjemmehavn:Monaco
  • Motortype:2x Man 1050 hk
  • Båttype::Princess 65

Posted 20 February 2010 - 00:28

For å fange interesse hos selgere kan det være nytting å ha på mørk dress, i alle fall blazer.
0

#5 Medlemmet er offline   Seilaren 

• Member of Honour
  • Ble med: 05-September 06
  • Sted:Stavanger / Stord
  • Interesser:Seiling, Speider, VW T3
  • Land:
  • Din hjemmehavn:Stavanger / Stord

Posted 20 February 2010 - 21:51

Skal ikke skryte på meg at jeg har vært på så mange båtmesser, men av de jeg har vært på har jeg mye den samme erfaringen. Vanlige folk gidder ingen selgere å sløse bort tiden på.
Nettopp derfor gidder jeg kjelden gå på messer. Jeg synes det er gamle båter som er kjekkest uansett... :rolleye0012:
0

#6 Medlemmet er offline   Skogsmatrosen 

• Admiral
  • Ble med: 21-March 05
  • Land:
  • Båttype::Ja, det også!

Posted 21 February 2010 - 00:35

Visa innleggSeilaren på Feb 20 2010, 21:51 sa:

Skal ikke skryte på meg at jeg har vært på så mange båtmesser, men ...
Jeg synes det er gamle båter som er kjekkest uansett... :rolleye0012:

Er det noen tradisjon for bruktbåtmesser på dine kanter da, Seilaren?

I 1993 solgte jeg min HR26 på bruktbåtmesse på Solvik ved Sandvika. Interessant å være "selger" og ta i mot litt av hvert av typer som stakk innom. Det var rimelig lett å se hvem som var oppriktig interesserte i båten og hvem som bare var innom på utstilling. Fikk jo gjerne et godt hjerte for folk litt opp i årene som drømte om en HR26 som sa at de ikke var klar for handel, men svært gjerne ville se. Det var hyggelige å vise slike båten. Jeg solgte båten to dager før utstillingen stengte. Rett etter kom noen kjekkaser som forlangte å komme ombord. Jeg sa da at båten var solgt. Det hjalp ikke å si at jeg ikke lenger var eier av båten. De ble ampre og frekke - jeg kunne ikke gjøre annet enn å le og si takk for i dag.

Men det gjelder vel uansett type messe, at en som stiller i slitte jeans og islender, kan være en like god kjøper som en figur i blaser med høy cigarføring! :smoking-030:
0

#7 Medlemmet er offline   Seilaren 

• Member of Honour
  • Ble med: 05-September 06
  • Sted:Stavanger / Stord
  • Interesser:Seiling, Speider, VW T3
  • Land:
  • Din hjemmehavn:Stavanger / Stord

Posted 21 February 2010 - 23:00

Visa innleggSkogsmatrosen på Feb 21 2010, 00:35 sa:

Er det noen tradisjon for bruktbåtmesser på dine kanter da, Seilaren?

Nei, desverre. Kun litt lokale messer i havnene der folk selger påhengere og brukte GPSer.. :sarcastique:

Men det er jo interessant det du skriver. For du har jo opplevd å stå der som selger, og jeg forstår jo at det kan være irriterende med folk som skal ombord, og som slettes ikke er interessert i å kjøpe. Men der må vi vel få lov til å påstå at det er litt forskjell mellom private som selger egen båt, og forhandlere som selger nybåter..?
0

Share this topic:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte nytt emne
  • You cannot reply to this topic