Havgapet: Nye motorer - Havgapet

Hoppe till innhold

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte nytt emne
  • You cannot reply to this topic

Nye motorer

#1 Medlemmet er offline   Susanne 

• Matros
  • Gruppe: Medlem
  • Ble med: 15-March 08
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Aust Agder

Posted 09 February 2010 - 15:00

Hei, har en Targa 35 som trenger nye motorer. Det står i dag Volvo KAD 42 i båten, den ene motoren har sprukket blokk og det kommer vann i oljen.
Har prøvd en tilsvarende båt med Deutz? Diesler på 310 hk i twin installasjon, og er imponert. Vet at jeg også må bytte hekkagregatene da de som er på båten
ikke tåler det høye dreiemomentet over tid, men det er en kostnad som jeg er villig til å ta.
Mitt spørsmål er: er det noen som har erfaring med disse motorene? Holdbarhet osv.?
0

#2 Medlemmet er offline   Europall IV 

• Member of Honour
  • Ble med: 24-April 05

Posted 09 February 2010 - 21:40

Eneste jeg har borte i av Deutz er en gammel militær lastebil.et frister ikke med gjentagelse. Hva med Caterpillar eller Detroit Diesel ? "Billigst" blir det vel med ei shortblokk.
0

#3 Medlemmet er offline   rose 

• Admiral
  • Gruppe: Admin
  • Ble med: 21-March 05
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romerike
  • Land:

Posted 09 February 2010 - 21:57

Deutz er ganske rimelige og enkle motorer. Driftssikre og holdbare sier en mekaniker jeg hadde kontakt med en tid tilbake.. Vurderte en stund å sette inn en i stålbåten jeg hadde i for noen år siden.

Ville ikke nøle med å kjøpe den type motor.
0

#4 Medlemmet er offline   Susanne 

• Matros
  • Ble med: 15-March 08
  • Kjønn:Kvinne
  • Sted:Aust Agder

Posted 10 February 2010 - 18:01

Visa innleggrose på Feb 9 2010, 21:57 sa:

Ville ikke nøle med å kjøpe den type motor.

Fint, har nemlig bestemt meg for å bytte begge motorene samt hekkagregater. Det har alltid vært noe tull og tøys med Volvo motorene. Håper på å slippe det nå.

Dessuten utvikler Deutz motorene bare en svak summing på masjfart ca 30 knop der Volvo motorene gir fra seg et lavfrkvent potent brøl. :smile:
0

Share this topic:

Side 1 av 1
  • Du kan ikke starte nytt emne
  • You cannot reply to this topic